18.4.2015

New Hair Part 2/3 ♡ Bleaching, Colour & Cut

...My goodness


Hiusten vaalennus on ehkä kamalin prosessi ikinä - varsinkin kun sen tekee itse kaupan vaalennuksilla. Kerron tässä postauksessa miten vaalensin hiukseni, ja miten lopulta päätin kerätä aivoni kasaan ja menin viimeistelemään hiukseni kampaajalle. Kerron myös miten sävytin Chloe'sin Clip-on pidennykseni ja miten & miksi leikkasin ne eri pituisiksi! Toivottavasti viihdytte postauksen parissa, sillä tätä postausta on väännetty jo viime vuodesta! :-D xx

Bleaching your hair is probably the most time consuming and annoying thing you can ever do to your hair - especially when you start from a very dark colour. In this post I'm showing how I did mine. (Not going to translate too much, since there are a lot of pictures in this one!) I hope you all enjoy! xx


✄ ✄ ✄


VAALENNUS & VÄRI / BLEACHING & COLOUR

Kuten tiedätte, mulla oli musta tukka mun koko raskauden ajan, koska en tietenkään voinut vaalentaa sitä raskaana ollessani. Vähän ennen laskettua aikaa päätin kuitenkin laittaa hieman raitoja ja aloittaa vaalennusprosessin siten. Ostin huppuraitoihin tarkoitetun vaalennuksen, jonka mukana tuli hieno reikähattu. Laitoin Gabbyn sitten samaisena kesäyönä koukkimaan virkkuukoukulla mun hiuksiani siitä myssystä läpi. XD Tuloksena musta tukka kuparisilla raidoilla. About viikkoa myöhemmin tehtiin sama käsittely. Huppuraidat valitsin juurikin siksi ettei väriä osuisi päänahkaan.

So I started my bleaching journey from a black colour, and since I was still pregnant at the time, I decided to start with highlights. Enjoy the pictures - I went from black to a "real slim shady" lol.




Tässä vaiheessa tukka oli musta-kupari-oranssi, ja päätinkin vaalentaa hiusten latvoja, ja paikkoja joissa ei ollut kunnolla raitoja. Tulos oli jokseenkin mielenkiintoinen ombre tyylinen kauhistus. Tässä välissä kävin myös pätkimässä tukkani kampaajalla, kun en kestänyt sitä kiharapehkoa enään. (Edestä lyhyt, takaa pitkä, kihara, kuiva, macgyver.)




Ehkä viikko ennen synnytyksen alkua värjäsin sitten koko pään (tyveä edelleen reippaammalla kädellä varoen) vaaleanruskeaksi, ja ostin pidennykset mätsäämään tukkaani. Tällä tukalla meninkin vajaat 6kk, kunnes nyt jatkoin hiusten vaalentamista!


Ennen vaalennusten aloittamista kävin taas pätkäisemässä tukan (Kuva yllä, tällä hetkellä tukka taas olkapäillä). Ja vaikka tosissaan sen pätkäisin, imetyksen takia (ilmeisesti) oma tukka oli valmiiksi niin haperoa, että kyllä oli varsinainen ihme etten ollut kalju näiden vaalennusten jälkeen: vaalensin tukastani ensin latvat. Tuloksena kohtuu sievä, polkka ombre. Gabby kommentoi sitten että "eihän toi oo vielä mikään blondi kun sulla on toi jura" ja joku random kampaajakin (kun hain sävytettä) sanoi että tyvi pitää vaalentaa. EI OLISI PITÄNYT. Mutta vaalensin ihan vaan sen takia, että halusin todistaa Gabbylle että blondi ei sovi mulle. Tai joo, sopii. Mutta mulla TÄYTYY olla tumma tyvi, edes sentti. :-D Täytyy. 

I had this light-ish brown hair for 6 months, and about two months ago I continued my bleaching journey.



Tyvi tumma ja latvat ylläolevan kuvan väriset
...Jonka jälkeen koko pää vaaleni pissablondiksi!

Tästä alkoi sitten sävyttely. Ostin mm. hopeashampoon, ja muutamia maskeja tarkoituksenani saada pahin keltaisuus pois. Tämä oli kamala vaihe. Moni sanoi ettei tää tukka ollut mikään "hirvitys", mutta joka kerta kun näin heijastukseni jostain, mun teki mieli huutaa "WILL THE REAL SLIM SHADY, PLEASE STAND UP". Oli se sen verran keltainen..

Sitten mulla välähti. Mulla oli nyt vihdoinkin jonkinlainen suunnitelma hiuksilleni! Päätin ostaa L´orealin sublime mousse hiusvärin sävyssä Strawberry Fizz. Eli basically mansikkablondi. Hieman pinkihtävä, hieman persikkainen, ja silti luokiteltaisiin vielä blondiksi. Laitoin kyseisen vaahdon päähäni muhimaan, ja jäin jännityksellä odottamaan saisinko unelmieni tukan kerrasta, vai pitäisikö mun vieläkin säätää tämän värin jälkeen. No, arvatenkin väri oli ihan kummallinen. Aluksi tosin pidin siitä, koska se poisti aika paljon keltaisuutta mun hiuksistani! Väri kuitenkin lähti mun hiuksistani parissa viikossa, koska mun hiukseni olivat niin huokoiset ettei niissä enää mikään pysynyt. Tästä väristä mulla ei ole kuvaa mun hiuksissani.



Lopulta päädyin kuuntelemaan Gabbyä ja äitiä. "Kannattaa mennä kampaajalle, koska se tulee mun kohdalla halvemmaksi". Normaalistihan olisin värjännyt hiukseni koulussa ilman sen kummempia ongelmia, mutta koska oon mammalomalla mun on "täytynyt" säätää itse. Kyllästyin kuitenkin siihen ja totesin että jos haluan että tukka pysyy päässä, meen ammattilaiselle. Ekaa kertaa elämässäni. Hah, oon mäkin varsinainen kampaaja opiskelija! XD 

Tarkoituksena oli mätsätä mun tukka Chloe'sin pidennyksiin. Kampaaja sanoi että järkevintä olisi sävyttää mun oma tukkani, eikä koskea pidennyksiin. Näin sitten edettiin, ja mun hiuksistani tulikin aivan ihanat! Olin/olen TODELLA tyytyväinen. 

After trying that Strawberry Fizz colour that you can see on the picture above, I actually I decided to go to a professional and let them finish&fix my hair. And I'm GLAD I did! You can see my current haircolour on the picture below! I'm loving the shade!! 


LOPPUTULOS! (Oma hius)

Pidennyksiin mun hiukseni eivät edelleenkään mätsänneet, vaikka se oli koko kampaajakäynnin tarkoitus. JOTEN hain muutaman sävytteen joita sitten miksailin niihin ja nyt voisin sanoa että sävy on lähellä omaani! :-)



Pidennyshius (föönattu, ei viimeistelty) | Clip-On hair, blow dried

Nyt aijon antaa oman tyvikasvuni puskea läpi ihan kunnolla, sellaiseksi kuin se oli aiemminkin (n. 5-6cm). Mulla ei myöskään ole suunnitelmia tämän tukan muuttamiseksi ainakaan hetkeen. Mahdollisesti jotain sävymuutosta, raidoitusta tai suoraväriä kesällä, mutta tummaa tukkaa en halua. Haluaisin kuitenkin väsätä aitohiusperuukin. Jos nyt saan hankittua lisää tukkaa, closuren ja myssyn, kuulette tästä pertsajutusta varmasti lisää. :-)



LEIKKAUS / CUT

Pidennykset olivat saapuessaan hieman reilut 50cm, mutta koska mulla on tooodella paksu tukka, en saa yhtä pidennys settiä näyttämään luonnolliselta mitenkään, vaikka nämä Chloe'sin pidennykset ovatkin paksummat kuin pidennykset yleensä. Mua ei myöskään henkilökohtaisesti innosta pitkä vaalea tukka (itselläni), joten päädyin napsaisemaan n.10cm pituutta pidennyksistä pois!

Pidennykset föönattu, ei viimeistelyä

Leikkaus on tosi simppeli: kaikki pidennyshius leikattiin samanpituiseksi -> kun ne asetellaan päähän, ne ovat automaattisesti kerrostetut. Latvat ohennettiin. Kuvissa pidennykset muuten näyttävät jotenkin läikikkäiltä, tältä ne eivät kuitenkaan "luonnossa" näytä. Salamanvalo teki tuhojansa taas. :-D En ole vielä leikannut kasvoja reunustavia pidennyksiä, mutta teen sen kun laitan nämä hiuksiini seuraavalla kerralla. Todennäköisesti lisäilen vielä jotain vanhoja erisävyisiä vaaleita clipsejä näiden joukkoon, jotta ne olisivat vielä luonnollisemman näköiset kuin mitä jo nyt ovat. :-)

I decided to cut my clip-on extensions shorter so that they would look more natural on me. The cut was simple: all bundles were cutted to the same length -> when you put them on your head, they will be layered naturally. :-)


Jos ette ole vielä lukeneet ensimmäistä osaa 1/3 jossa kerron enemmän näistä Chloe'sin pidennyksistä, tässä vielä suora linkki niiden esittely postaukseen! Viimeisessä 3/3 osassa kerron mm. omasta hiustenhoidostani vaalennusten välillä! Viikonloput! xx


Ps. Kuinka monella täällä on vaalennusprosessi käynnissä? :-)


4 kommenttia:

  1. Kyllä mä ainaki vaalensin mun hiukset kahestikki ihan juuria myöden raskauden aikana :D ei se mitenkään estä

    VastaaPoista
  2. Anonyymi^^ ei joo estä mutta kaikki eivät ole tyhmiä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten niin tyhmiä? :) ihan kuule tarkistin ammattikampaajalta ja lääkäriltä ja thl:n sivuilta ennen värjäämistä että ei mitenkään haittaa ;)

      Poista
    2. Noniin voitte mennä muualle jatkamaan. :'D Sitä ennen oma mielipiteeni: Onhan se joo totta että ei ole todistettu haittavaikutuksia, mutta ei ole myöskään todistettu etteikö niitä olisi ollenkaan. Itse en halunnut yhtään ylimääräisiä myrkkyjä elimistööni kun kannoin sisälläni lasta. Kaikkien oma valinta. Väreistä imeytyy joka tapauksessa ihan käsittämättömiä määriä myrkkyjä oli raskaana tai ei.

      Poista

Comment! Ask! Tell me what's on your mind!
I love to read comments & I will usually respond to them ♥