14.1.2012

What's Your Opinion? 2#

Kauneuskirurgia
mielipidekirjoitus 2#

Haluan sanoa heti tähän alkuun että mä en vastusta kauneuskirurgiaa ollenkaan. Mun mielestäni se on hyvä juttu ja haluaisin itsekin alalle. Haluaisin olla kauneuskirurgiaan erikoistunut sairaanhoitaja joka tekis vapaa-aikanaan vaikka rakennekynsiä ja meikkaus&maskeeraus juttuja asiakkaille. Mulle se olis ihan unelmaduuni ja haluaisin varmaan olla koko ajan töissä...


Rekonstruktiivinen plastiikkakirurgia
On todella hyvä asia että kauneuskirurgialla voi korjata vaikkapa synnynnäisiä epämuodostumia (esim. huulihalkio) tai onnettomuuksista saatuja vammoja! Mun mielestäni on hienoa että ihmisiä voi auttaa korjaavilla leikkauksilla. Jos itse joutuisin vaikkapa auto onnettomuuten tai joku hullu heittäisi happoa mun kasvoilleni, olisin ikionnellinen siitä että pääsisin hoitoon ja korjaaviin leikkauksiin & toivonmukaan näyttäisin taas ihmiseltä, vaikka tuskin enää ihan omalta itseltäni. Lasken myös nenäleikkauksen rekonstruktiiviseksi operaatoksi jos nenässä on jotain vikaa (esim. vaikea hengittää)
Kuvassa on Katie Piper jonka kasvoille heitettiin happoa. Olette varmaan joskus kuulleet hänestä? Hän oli malli (katalogit, lehdet) ja halusi tulevaisuudessa työskennellä mediassa. Hänellä oli "rakastava ja välittävä" poikaystävä, joka todellisuudessa halusi vain pahaa hänelle. :< Päätti sitten jostain syystä laittaa kaverinsa heittämään happoa Katien kasvoille ja ta-daa. Sinne meni Katien kasvot! Mutta koska on mahdollista päästä juurikin tällaisiin korjaaviin leikkauksiin, Katie paranee ja näyttää taas ihmiseltä eikä aivan muumiolta. :>
Esteettinen plastiikkakirurgia
Mielestäni raja esteettisen ja rekonstruktiivisen plastiikkakirurgian välillä on häilyvä, mutta syyt  leikkauksiin ovat kuitenkin hyvin erilasia. Esteettiset kauneusleikkaukse ovat enemmänkin "turhamaisia", mutta mielestäni tällaistenkin leikkausten mahdollisuus on hyvä olla olemassa! Itse en ainakaan tällähetkellä (tuskin tulevisuudessakaan) haluaisi muuttaa mitään kasvoissani, päin vastoin. Vartaloani sen sijaan voisin muuttaa, mutten sitäkään kovin paljoa. Olen ajatellut meneväni vanhempana rintojen suurennusleikkaukseen. En ehkä ole maailman pienirintaisin, mutta ajattelen asian näin: jos mulla on tarpeeksi rahaa kun olen noin parikymppinen, voisin ottaa silikonit mikäli olen tarpeeksi hoikka ja rinnat ovat pienentyneet. (Ikuinen laihduttaja, fuck you kilpirauhanen..?) Toinen "syyni" silareiden hankkimiseen olisi tämä: olen 25-30 vuotias ja minulla on muutama lapsi ja tisseistä on tulleet ällöttävät löllösäkit jotka roikkuvat vyötäröllä. Ettekö te muka voisi harkita jos teillä olisi aikaa&rahaa? ;>

Vanhempana haluan myös aivan ehdottomasti piikkiä naamaan (en botoxia!) sillä en halua koskaan tulla vanhaksi ryppyiseksi mummoksi. En ikinä. Ikääntyminen on kaunista, ilorypyt ovat ihania, mutta se että naama on niin ruttuinen ettei voi edes meikata olisi perseestä. Samoin roikkuvat luomet. Kasvojenkohotusta voisin myös harkita 50 vuotiaana! Kauneuskirurgia on nykypäivänä niin yleistä ja melko turvallista. Sen takia sitä harkitsenkin ja olen siitä hyvin kiinnostunut! Kuten jo alussa kerroin, haluaisin työskennellä esimerkiksi Kauneusklinikka Tiina Jylhälle (The Look). Esimerkiksi Martina Aitolehti ja Henna Kalinainen ovat tehneet leikkauksiansa siellä!
Esteettisessä kauneuskirurgiassa on kuitenkin myös paljon asioita joista en pidä. Luonnollisestikin (hah, mikä sanavalinta) tarkoitan näitä ihmisiä jotka menevät aivan liian pitkälle leikkaustensa kanssa eivätkä lopulta näytä edes ihmisiltä enää. Esimerkiksi Michaela Romanini, Amanda Leopre (transseksuaali), Dennis Avner (kissanainen) ja Jocelyn Wildenstein. Hang Mioku ihan oksettaa jo. :< Laittoi siis ruokaöljyä tai jotain vastaavaa itse piikillä naamaansa monta litraa. Mitä lienee päässä liikkunut 0.o !
Sukupuolen vaihtaminen (+androgyynisyys)
Tähän en oikein osaa otta kantaa, vaikka tavallaan tunnenkin erään joka on vaihtanut sukupuoltaan. En vain ole päässyt juttelemaan hänen kanssaan. Ymmärtääkseni sukupuoltaan vaihtavat ovat tunteneet koko ikänsä elävänsä väärässä kehossa. Esimerkiksi pojat ovat jo pienestä pitäen halunneet pukeutua tyttöjen vaatteisiin ja leikkiä nukeilla. Vanhempana he ovat alkaneet käyttää meikkiä ja tajunneet että haluavat vaihtaa sukupuoltaan. Osaan kuvitella kuinka ahdistavaa olisi tuntea olevansa "vääränlaisessa" kehossa.
Pakko vielä lisätä tähän loppuun, että androgyynisyys/androgyynit ovat aivan mielettömän ihania! Androgyyni tarkoittaa siis ihmistä joka on vähän molempia; mies & nainen. Esimerkiksi tavallinen mies, joka meikkaa ja tekee kasvoistaan&hiuksistaan hyvin hyvin naiselliset. Henkilö siis saattaa vuorotella eri sosiaalisilla sukupuolipiirteillä tarpeiden ja tilanteiden mukaan. Enkä nyt tarkoita mitään drag queenia! Inspiroidun itse todella paljon tällaisista ihmisistä, varsinkin miehistä ja heidän meikeistään. Ymmärrän siis miksi niin moni sanoo että meikkaan liikaa, mutta hei. Mun naama. :>

Nyt haluaisin taas kuulla vähän teidän mielipiteitänne! Ja tykkäättekö tällaisista kirjoituksista? Itse tykkään kauheasti tehdä näitä. :> Jassu pyysi mua tekemään tämänlaisen kirjoituksen. Jos tykkäätte näistä, painakaa tuota xoxo sydäntä! :3 Otan ehdotuksia uusista "What's Your Opinion?" postauksista vastaan enemmän kuin mielelläni!

Kartsa

18 kommenttia:

  1. oi ihana postaus. Tykkään tosi paljon ja oon siun kans niin smaa mieltä kauneuskirurgiasta :)

    VastaaPoista
  2. Olen sun kanssa samaa mieltä asiasta, vaikka en itse menisi, paitsi nenäni voisin käydä pientämnässä ja ihailen itsekkin suuresti miehiä, jotka meikkaa ja tekee hiuksistansa tosi naisellisia, kuten nuo 2 herraa postauskesi kuvassa. :) Asiaa tämä on! :)

    Ewwu.~

    VastaaPoista
  3. nämä sun mielipidepostaukset on kyllä ollu ihan huippuja, oon asioista lähestulkoon täysin samaa mieltä ja muutenkin tosi mahtava blogi! mulla muuten oli aikasemmin pari postausehdotusta mielessä, mutta nyt en just muista niitä, joten tuun kertomaan mun toiveet myöhemmin (jos sulla siis on toivepostauksia tapana toteutella?) :)

    T. silarit mullekin vielä joskus

    VastaaPoista
  4. mulla on itellä myös kilpirauhanen vajaatoiminta en tie onko sulla liika vai vajaa? mutta se ei pidä sua kyllä paksuna jos on lääkitys kohilla:D toi on pelkkää paskaa.

    VastaaPoista
  5. miten kehtaat pitää jonku muun kuvaa tossa bannerissa? se taitaapi olla myös laitonta

    VastaaPoista
  6. hei! tiedätkö missä voisi opiskella kauneuskirurgiaan erikoistununeeksi sairaanhoitajaksi? :) huippu blogi, tykkään tosi paljon! <3 t: äippä20v

    VastaaPoista
  7. @ ewwu
    ~ ♥

    @ anonyymi1
    ~ toteuttelen mielelläni! :)

    @ anonyymi2
    ~ ei ole lääkitystä vielä.

    @ anonyymi3
    ~ mistä tiedät onko mulla lupa vai ei? :)

    @ anonyymi4
    ~ enpä nyt lonkalta osaa heittää :<

    VastaaPoista
  8. Olen vasta 16 vuotias tyttö mutta olen tiennyt päässäni jo vuosia että menen suurentamaan rintani heti kun o vaan rahaa. Lainaakin olen ajatellut ottaa ihan sitä varten. Ihmisillä on vaan sellainen käsitys silikoneist että ne otetaan vaan sen takia näyttäisi barbilta, huoralt ym. Mä otan ne vain sen takia koska oon kärsinyt rinnoistani paljon. Ne on iha ok kokoset mutta niiden muoto ällötää. En pysty katsomaan itteäni peilistä, kukaan ei ole koskaan nähnyt niitä, ei edes ex poikaystäväni jonka kanssa kuitenkin seurustelin 3 vuotta. Joten ainut syy ei ole vain niiden suurentaminen ja näyttäminen kunnon barbielta.

    VastaaPoista
  9. @ anonyymi5
    ~ jooh :/ ei munkaa tarkoitus ole näyttää miltään huorabarbielta D: !

    VastaaPoista
  10. Mua ärsyttää et nuoret luulee jotenki et jos ne vanhenee ja iik ryppyjä ei näytä enää hyvältä,niin elämässä ei oo enään mitään, luultavasti kun säkin oot 40-50v niin sua kiinnostaa aivan muut asiat ku sun ryppynen naama ja roikkuvat rinnat.........:D en ite vois ikinä laittaa silikoneja koska mua pelottais että mun sisällä on jotaki mikä ei kuulu sinne, enkä varmaan uskoltais koskea niihin ettei ne räjähtäis......:D:Dlol, sitäpaitsi en kaipaa muiden hyväksyntää,mulla on hyvä itsetunto,en oo pinnallinen joten en hyötyis mitenkään siitä että mulla ois pallerot ihon alla, miehet tykkää mun kropasta näinkin ja jos ei kelpaa mitä väliä :)! kannattaa vaan hyväksyä itsensä eikä miettiä liikaa ulkonäköä ettei mee elämä ihan pilalle kaikkien syömishäiriöitten ja muitten takia :s mutta tosi hienoa että oot miettiny sun tulevaisuutta, kauneuskirurgeilla on varmaan aika hyvä palkka ;)

    VastaaPoista
  11. @ anonyymi
    ~ henk.koht uskon kyllä että haluan ne itseni takia. en ole pinnallinen, mulla on hyvä itsetunto, enkä kaipaa miesten hyväksyntää ollenkaan. :)ja syömishäiriötä mulle nyt tuskin ikinä tulee! :---D ja jepjep, eikös niillä ihan hyvä palkka ole :>

    VastaaPoista
  12. katoin sun uuden hiusvideon, jonka olit lisänny tubeen just tunti sitten, ja noi meikit oli ihanat, suoraan sanottuna TÄYDELLISET!:)
    sun tyyli toki on tollanen vähän räväkämpi jne. joten sopiihan noi pinkitkin, mut tajusin just, että sulle sopis kyllä vielä paremmin blondit, ja jos et mitään platinablondeja haluis niin ihan tommoset blondit, jotka noi pidennyksetkin oli!: ) voi hitsi oot niin upee <3
    voisitko tehä postauksen ihonhoidosta, miten pääsis eroon näpyistä ja mitkä on sun lemppari ihon ja meikkejen puhdistus & kosteutustuotteet :) olis mahtavaa. samoin toivoisin vielä, jos voisit tehdä kanss jonkun tosi glitterisen silmämeikin? ainiin ja myös kiinnostais sun tekemänä "contouring" video, en oikeen nyt saa sitä sanaa mieleen, miten sanois suomeks .. mut siis ööh sellanen meikillä kasvojen muotoilu, kyl sä varmasti tiedät mitä meinaan! :D
    niitä kun ei oo suomeks oikeen näkynyt ja enkku on mulla ihan paska - ja tahtoisin oppia oikeesti varjostamaan naamani oikeein :)
    no okei ja vielä kulmakarva-aiheinen postauskin olis tosi mielenkiintonen :) sori varmaan liikaa pyyntöjä ja toiveita, mutta sun blogi (jasä) = jotain vaan niin huippua ja parasta! :D kiitos tästä upeesta blogista ja sori epäselvä & sekava kommentti:D!!!!

    VastaaPoista
  13. @ anonyymi
    ~ kiitospaljon! :> ♥ ja oon tekemässä itseasias noi kaikki lähiaikoina :3 kiitos kommentista!

    VastaaPoista
  14. Oon monessa kohassa eri mieltä sun kanssas, mutta kirjotit kuitenkin hyvin, ja postausta oli kiva lukea :D Ja ehdottomasti lisää tän tyyppisiä juttuja!

    VastaaPoista
  15. @ linda
    ~ kerro! :> heräs kiinnostus

    VastaaPoista
  16. kirjotat kyllä hemmetin hyvin ja asiaa !
    Silikoneista vaan sen verran, että joo todellaki noi syyt mitkä sanoit, ni ne on hyviä miks ottaa silarit. mutta mä henkilökohtasesti ite tykkään silikoneista, ja aion itse tulevaisuudessa hankkia vaikka ei oliskaan mitään "ongelmaa" tissieni kanssa :D Eikä sekään oo mitään että jeejee mulla on nyt isot ja kivat silikonitissit ja saan huomioo ja näytän barbilta plaaplaa, koska mulla on poikaystävä ja senkin kanssa oon puhunu että hankin silikonit, vaikka mitään erityistä syytä ei ole :)

    VastaaPoista
  17. Mulla on pari lasta ja oon 27, eikä mun tissit nyt kyllä ihan vyötäröllä roiku :DD Mutta joo, silti haaveilen silikoneista...täytettähän näihin tarvis lisää, damn!

    VastaaPoista

Comment! Ask! Tell me what's on your mind!
I love to read comments & I will usually respond to them ♥