13.3.2016

Work Work Work...

....Work work kxddwslql wor wor woar dörrrdörr 

Ehkä päällimmäisenä mun ylläni leijuu semmoine tunne että aika moni ihmettelee että mihin se mun laihdutus urakkani tyssäsi, joten selvennetäänpäs sitä! Mä oon ollut tässä samassa painossa ja samoissa mitoissa nyt jonkun puolisen vuotta (? kai) jo. I just got too comfortable. Se on se rehelline syy. Tunsin oloni hyväksi ja sen takia en oo enää yrittänyt tarkoituksella tiputtaa painoani, eikä se kyllä ole tippunutkaa, ei sen puoleen. Nyt kuitenkin musta on alkanut tuntumaan että mun täytyy saada joku potku persauksille! Musta on alkanut tuntumaan että jos en nyt tee jotain "dramaattista" käännettä, lihon todennäköisesti takaisin jonkun verran. Koska tunnen itseni. Se tyssää aina tähän kun oon lähellä sitä normaalipainon rajaa, sit lihon 5 kiloa (which I did) ja boom. Sit en enää välitä ja lihon lihomistani huomaamattani. JOTEN! Aloitin FitFarmin superdietin. Tarkoituksena siis saada juurikin se potku persauksille ja jatkaa siitä sitten niillä tekniikoilla millä tähänkin asti pääsin. (Olen siis laihtunut 40kg synnytettyäni esikoiseni Danielin 2014 syksyllä). Ehkä voisin sitten kesällä vetää jonku Bikini haasteenkin sikälimikäli pyörin lähellä ihannepainoani - joka on mun tavoitteeni. Haluan haastaa itseni. Jos oon kaukana edelleen niin ehkä repäisen ja vedän toisenkin dietin, who knows! Mä oon kuitenkin ex-urheilija, ja oon todella kyllästynyt ja vaivaantunut elämään nykyisessä kropassani. Aika toimia!

Mua jännitti tosi paljon, että millainen motivaatio mulla on tämän dietin aloittaessani koska vielä Sunnuntai-iltana (viikko sitten) mua ei olis vähempää voinut kiinnostaa, mikä on aika noloa myöntää kun dietin innoissani "ostin" vain viikkoa aiemmin (maaliskuun alussa siis). Sunnuntai-maanantai välisenä yönä en saanut unta, en oo oikeastaan ees varma että miksi? Olin jotenkin jännittynyt, innoissani ja vähän ehkä stressaantunutkin siitä, mitä tuleman pitää. Heräsin ilman sen kummempaa herätyskelloa 8 aikaan, ja sanoin Gabrielille että mä lähden aamu aerobiselle nyt. Musta kirjaimellisesti tuntui siltä että mä kaadun johonkin lumipenkkaan n. 15 minuutin jälkeen. :'-D Mutta about 40 minuutin paikkeilla energiatasot jotenkin pomppasi korkeammalle ja loppu lenkin vedin sitten jo vähän ripeämmällä tahdilla. Niin, ja nälissään ei tarvitse olla. Mulla on välillä jopa vaikeuksia syödä määrätyt ruoat loppuun. En oo kaloreita sen kummemin laskenut, mutta oon huomannut että ruoat on kohtuu vähäkalorisia ja saisin sovellettua tämän dietin melko hyvin siihen "elämäntapaan" millä laihdutin ensimmäisen vuoden. Lihaskunto tuntui aluksi pahalta lähinnä siksi että tajusin miten rapakunnossa oon, mutta nyt kun tänään vedin sen taas Gabbyn vahtiessa (♥) tuntui että aika meni tosi nopeasti ja jäi jopa sellainen fiilis että siinäkö se oikeasti jo olikin! (Varmaan parempi asenne ja ruoka jo vaikuttaa.)

Tällä hetkellä fiilis on tosi bueno ja kun on saanut "isot" ostokset tehtyä niin oikeastaan kaupassa käynneistäkään ei tarvitse sen kummemin stressata. Isoihin ostoksiin kuuluu siis vitamiinit, jauheet, öljyt yms ja kahvakuula. Nämä, sekä lihat on dietin kalleimmat asiat, eli voimme varmaankin yhdessä todeta että tämä dietti ei lompakkoa kauheasti kuluta. :'-) Tänään tosin kävin hakemassa sallittuja "korvikkeita" = valmistuotteita välipalalle, ja ne olivat aika hintavia - onneksi niitä menee kuitenkin vain yksi päivässä! (En voi dietin ruokavaliosta sen kummemin kertoa, koska se on vastoin FitFarmin sääntöjä.)

Tuun ehdottomasti päivittelemään tästä kokemuksesta ja tuloksistani, ehkä jopa viikottain (?) koska mun energiatasoni ovat nousseet ihan käsittämättömän paljon todella lyhyessä ajassa. Painokin on tullut tosi kivasti alas, ja sentit lähteneet! Mittasin vyötärön ympärykseni 4 päivän jälkeen, jolloin se oli kaventunut jo -6cm mikä on ihan käsittämätöntä. (En oo sen jälkeen mitannut, mutta mittaan huomenna, ja siitä sitten viikon välein.) Paino on kuudessa päivässä tullut alas 2.5kg joka on saanut mun motivaationi tosi korkealle, ja oon tosi tyytyväinen että pakotin itseni aloittamaan tämmöisen rumban taas pitkän tauon jälkeen. Olen nyt jo suunnitellut jatkavani tästä tämän kyseisen dietin "jatko-osaan", koska jos multa lähtee esim. 1kg viikossa tahdilla paino tästä eteenpäin seuraavan kuukauden, ja jatkaisin siitä vielä toiseen "diettiin" voitaisiin jo puhua mun kohdallani normaalipainon saavuttamisesta.. Joka tuntuu ajatuksena jo ihan käsittämättömältä, mutta mä olen nyt päättänyt että sinne on suunta, piste. Haluan vielä korostaa, että tämä dietti ei ole mulle mikään "nopea kesäkunto" juttu, vaan oon ihan tosissani vaihtamassa elämäntyylini tällaiseksi. Tai, tavallaan vaihdoin sen jo vuosi sitten - nyt vaan lisään kierroksia mittariin että saan koneiston rullaamaan paremmin!


1 kommentti:

  1. Apua, paljonko oikeen painat jos oot pudottanut jo 40 kiloa? Btw oot ihan superihana bloggari<3 sun kautta oon löytänyt monia uusia lempituotteita

    VastaaPoista

Comment! Ask! Tell me what's on your mind!
I love to read comments & I will usually respond to them ♥