14.9.2014

Pregnancy Update: 39+4, Still Waiting

Hellooo,
in finnish only

Oon ollut viimeset kolme viikkoa ihan hälytystilassa koko ajan - ja niin on kyllä ollut mun läheisenikin. Miten se 9kk ei tuntunut missään, mutta nyt sitten kun viimeistä viedään niin tuntuu ihan mahdottomalta elää tän mahan kanssa. Eikä mulla ole edes ollut mitään ongelmia tai kipuja! Ehkäpä se pelottavin juttu oli se kun neuvolan lääkärintarkastuksessa infottiin että mun lantioni on liian kapea ja vauva siihen suhteutettuna liian iso. Tästä on joku kuukausi, arvioi silloin vauvan olevan jo n. 4kg ja olevan isokokoisempi sitten synnytykseen lähdettäessä. No, pyysin sitten lähetteen neuvolantädiltä taysille - jonka hän unohti laittaa (hömelö, en osaa kuitenkaan olla vihainen kun on niin kiva tyyppi) mutta onneksi sain ajan vielä. Vauvan isokokoisuus ja keisarinleikkauksen riski kun aiheuttivat mulle ihan kunnon synnytyspelon, en pystynyt nukkumaan tai tekemään yhtään mitään kun pelkkä ajatus lähestyvästä synnytyksestä pelotti! Mutta tosiaan, kävin nyt sitten tällä viikolla siellä taysissa, jossa kokenut synnärilääkäri tutki mut: "ideaalinen synnyttäjän lantio, vauvan painoarvio 3.6kg-3.8kg. Siis hyvä luoja sitä helpotuksen määrää!!! Infosinkin tästä jo facebookissa kyseisenä päivänä kun olin niin fiiliksissäni (en oo ollut koneella viimeiseen 3 viikkoon, ainoastaan kännykällä pyörinyt facessa joten sieltä mut ja mun kuulumiset saa parhaiten selville tällä hetkellä).

Eilen illalla olin ihan varma että vauva syntyis. No ei syntynyt. Muutama aiempaa karmeampi supistus kyllä tuli kun päätin käydä lenkillä ja kävellä rappusia, mutta siihenpä se jäi. Mutta nyt oon varma että se syntyy sitten tänään. Uusi yritys vaan kehiin. :-D En malta odottaa että tää maha lähtee! On niin vaikea nukkua, pissattaa koko ajan, jalkoihin sattuu kun oon niin turvoksissa, istuminen ja seisominen sattuu ja ää! Kyllä se synnytys mua rehellisesti pelottaa ja jännittää tosi paljon, mutta en malta odottaa että tapaan Danielin ja saan elää ns. normaalisti ilman näitä luettelemiani kiusankappaleita. Varmasti jään kaipaamaan tätä kutkuttavaa tunnetta masussa kun Dansku pelaa jalkapalloa ja uiskentelee, mutta mielummin mä kuitenkin seuraan Danielin kasvua ja kehitystä masun ulkopuolella! 

Ristiäisiä yms ollaan kanssa jo alettu suunnittelemaan, koska tarkoitus olisi pitää ne jo ensi kuun lopussa (Gabbyn isä tulee Suomeen silloin). Lähinnä ollaan mietitty vähän työnjakoa, koristelua, teemaa, vaatteita ja tarjottavia, sekä tietysti ihmisiä keitä me sinne kutsutaan. Oon säästänyt "omia juttujani varten" ison summan rahaa, mutta käytän sen mielummin prameisiin kastejuhliin kun itteeni! Tietty hiukseni haluaisin kuntoon, mutta oon sen verran ghetto tee-se-itse tyyppi että siihen nyt ei kauheen paljoo rahaa pitäisi upota! 

Mutta joo siis... viimeviikot ollaan tosissaan eletty vähän varpaillaan. Käytiin kuitenkin Särkänniemessä (ja menin itseasiassa laitteisiinkin haha XD oottekos ennen nähny viimesillään raskaana olevaa niissä kieputtimissa), ja Igbojen juhlissa, sekä muutamia kertoja Tampereella kahvittelemassa. Lähinnä oon kuitenkin hengaillut porukoiden luona Gabbyn koulu/työpäivien ajat ja nukkunut/leikkinyt siellä koirien kanssa. Ne (koirat) on niin vitsin sulosia kun ne suojelee mun mahaani! Alkuraskaudessa jo Dee-Dee (vanhempi koira, nuoremman äiti) haukahteli ja murisi jos joku ei-perheeseen kuuluva oli liian lähellä mun mahaa ja Maggie (nuorempi) taas on tykännyt paijata ja puskea mahaa. Söpöä Dee-Deen käytöksestä tekee sen et se ei o ennen osottanut minkäänlaista kiintymystä muhun (+ se on ihan nössö hemmoteltu prinsessa) mut nyt ku oon raskaana se ihan selkeästi "suojelee" laumanjäsentänsä.

Asiasta kukkaruukkuun.. en yhtään tiedä mihin tää blogin suunta on menossa! Tai siis, en ajatellut tehdä tästä mitään vauvablogia? Sen takia oon tosi vähän raskaudesta päivitellytkin. Mut se on myöskin syy siihen et miksi en oo kirjoitellut mitään henkilökohtaisia juttuja: tää raskaus kun nyt sattumalta on vähän niinkun mun elämääni ollut nää viimeiset 9 kuukautta. Meikit ja meikkaus on mulle se intohimo ja haluisin kirjotella niistä tosi paljon, mut sit tietty tää blogihan on koko tän ajan ollut mulle myös se paikka jonne voin avautua. Viimeaikoina en vaan oo rehellisesti sanottuna uskaltanut. On eri asia kirjoitella itsestään - ja saada arvostelua itsestään. Mutta se et jos kirjottelisin tänne mun lähimmäisistäni (oma perhe, vanhemmat, sisko, kaverit) niin jos joku niitä sitten dissais ni mä sekoisin ihan totaalisesti enkä vastaisi teoistani MINÄ TUNENNN PAHOI IHMISI! Lol.

Mutta joo, kaipa mun tavoitteena on jatkaa ns. samaan malliin ja kirjotella enemmän omia ajatuksiani ja ideoitani tänne. :-) Niinkun "ennen".

Haluatteko muuten tietää mitä mielitekoja mulle nyt on tullut? Mistä saan eniten mielihyvää yms? :---D Siis saan jonkinlaisen nenäorgasmin kauppojen kenkäosastoilla. Ne kumiset kengänpohjat, kumpparit.. ylipäätään uusien kenkien tuoksu! Mun tekis mieli ostaa kumpparit ja pureskella niitä! Toisena sit hampaidenharjaus, varsinkin ilman hammastahnaa.. joskus pureskelen sitä harjaosaakin.. Ja sit Biozellin öljyhoidon tuoksu. Voi kyllä.

Mutta nyt taidan jatkaa tumblr ja weheartit -sivujen selailua ja päivittelyä, sillä haluan uudistaa kroppani ja tyylini ihan kympillä nyt raskauden jälkeen ja inspiraatiokuvat on aina jees! Mun tyylini oli tosi vahva vielä n. vuosi sitten, kunnes sitten tajusin ettei se ollutkaan ihan mua. Nyt oon löytänyt taas uuden suunnan, enkä malta odottaa että saan taas heittää glitterit naamaan ja pukeutua persoonallisesti! Haluaisin kovasti panostaa näihin muoti/tyyli juttuihin kanssa enemmän! Laihdutuksesta ajattelin kanssa kirjoitella.. Siitä kuinka palaudun raskaudesta jne! :-)



Näihin tunnelmiin! x




Hugs & Kisses
 Kartsa

3 kommenttia:

  1. Ihana kuulla päivittelyä täällä bloginkin puolella. Toivottavasti pikkuherra syntyy pian! :)

    VastaaPoista
  2. Muista ottaa aluks rauhallisesti mammakilojen kanssa! Imetys vie 500 kcal/vrk ja kärrykävelyt varmasti loput. Nuku myös aina kun voit!
    Musta tää on kiva et blogis on muuttunu vähän lifestylemmäks. On paljon kivempi lukea tätä kun ei oo pelkkiä meikkitutoja (ei niissäkään vikaa siis mutta u get it ;) ) vaan kuulee ihan susta ittestään!
    Onnea synnytykseen nyt etukäteen jo, kaikki menee varmasti tosi hyvin :) <3 Susta tulee tosi hyvä äiti!

    VastaaPoista
  3. Ihana kuulla et kaikki menee hienosti, ja susta tosiaan tulee varmasti mahtava äiti. Toivottavasti pian! ♥

    Musta on kiva lukea sekä meikki- että lifestylejuttuja, kaikki käy. Ja odotan innolla sitä meikkienesittelypostausta (tai videota?), ne on musta aina kivoja. :)

    VastaaPoista

Comment! Ask! Tell me what's on your mind!
I love to read comments & I will usually respond to them ♥