17.7.2012

Just To Clear Things Up..

"onks sun tosiaa järkee tuhlata rahojas, luontoo ja kiduttaa eläimii sillä, että ostelet joitain meikkejä turhaan ja joudut heittämäää niitä pois, koska päivämäärät on menny umpee?"
"onko tosiaan tarpeellista omistaa monia satoja luomivärejä ja muita meikkejä, joiden valmistus kuluttaa luontoa, joiden pakkaukset päätyvät kaatopaikoille ja joita testataan eläimillä. Mitä on kohtuus, miksi haluat kuluttaa yli oman tarpeesi? Vaikka et enää ostaisi yhtäkään luomiväriä, nykyiset riittäisivät varmaankin loppuelämäsi meikkeihin"
Ensiksi pyydetään, että esittelisitkö sun kaikki meikkis. Sitten haukutaan eläintenkiduttajaksi ja tyyliin koko maailman pahuuden lähteeksi.
Haluaisin selventää, että minä en todellakaan tue mitään lapsityövoimaa, eläinkokeita, tai yritä mitenkään tahallisesti tuhota luontoa ostamalla meikkejä. Hei haloo nyt oikeesti ihmiset? Se, miten päädyin "meikkienhamstraajaksi" on pitkä tarina, johon liittyy masennus, yksinäisyys, ja tylsyys. Mä aloin meikkaamaan, koska olin niin yksinäinen ja halusin tekemistä. Harrastuksen. Niinkun se olisi yksinään minun vikani että maailmassa tapahtuu pahoja asioita. En minä niitä tue. On ihmisiä jotka hamstraavat vaatteita, laukkuja, kenkiä tai jotain muuta vastaavaa. Voisin käyttää rahani viinaan, tupakkaan, huumeisiin, ...tai vaikka videopeleihin. :D Ihan oikeesti, ei toi meikkaaminen ole niin kamala asia. Oon myös tehnyt selväksi useita kertoja, että EN PIDÄ LUONNOLLISUUDESTA. Syy ei ole se, että pitäisin itseäni rumana tai ällöttävänä "luonnollisena", vaan yksinkertaisesti se, että näen itseni valkoisena kankaana, jonka saan muokata ja maalata sellaiseksi kuin haluan. Mulla ei ole mitään sellaisia ihmisiä vastaan, jotka eivät meikkaa. En mä käy ruikuttamassa meikittömille ihmisille siitä kuinka tyhmiä ne on ku ne ei meikkaa. Kukaan ihminen, ei ikinä saa tätä musta pois, ja mä tulen ostamaan niitä meikkejä jatkossakin aivan yhtä paljon. Ja mä tiedän, että en todellakaan ole maailman ainut meikkienhamstraaja. Suomestakin löytyy ihmisiä joilla on triplaten se määrä meikkejä mitä mulla on. Tiedän, että mulla on meikkejä enemmän kuin tarpeeksi, ja joo varmaan riitäisivätkin koko loppuelämäksi. Ainut vaan, että ne päivämäärät tosiaankin menevät umpeen, ja en ala sörkkimään mitään vanhentunutta tököttiä silmiini tai suuhuni -> ostan uusia -> kierre on, ja pysyy.
Ja sitten toisena. Meikkaaminen ei pilaa mun silmiäni. Mä en todellakaan meikkaa joka päivä? Enkä käytä myöskään mitään tekoripsiä arkena. D: Ja kaikki nää et "meikkaat kouluun liikaa" NIIN MISTÄ IHMEESTÄ TE EDES TIEDÄTTE MITEN MÄ MEIKKAAN SINNE KUN ETTET TUNNE MUA? :O Jos tuntisitte, tietäisitte että oon 98% ajasta ilman meikkiä koulussa. Ja en todellakaan meikkaa viikonloppuisin, ellen tee TEILLE tutoriaalia tai ole lähdössä ulos. Tää on nyt viimeinen kerta kun sanon tästä asiasta.
Alemman kommentin lähettäjä pyysi mua tekemään aiheesta tarkemman kirjoituksen, ja lupaan sen tehdä. En vain tiedä koska mulla on aikaa kirjoittaa sellanen, koska haluan että siitä tulee hyvä. Mutta tiedätte jo varmaan mun kantani asiaan.
Iloisempana asiana haluan kertoa, että olen järkkäämässä mahd. isoa kilpailua/arvontaa teille ihanuuksille, heti kun 1000 lukijaa tulee täyteen! :3 Palkintoina mm. upouudet hiustenpidennykset! Eli nyt, te kaikki (about 400) anonyymit, rekisteröitykää. Kilpailut ovat vain mun blogini rekisteröityneille lukijoille! C: Sinä voit olla se voittaja!

Kartsa

56 kommenttia:

  1. Voi hyvää päivää :D Eikö ihmiset ymmmärrä että ei yhden ihmisen meikkihamstraukset kaada maailmaa, tai niiden ostamisen lopettaminen lopeta mahollisia eläinkokeita ynm ? Niiden asioiden kaatamiseen tarvitsee paljon paljon enemmän. Ja luontoa kuluttaa varmasti monet isommat asiat.. Mutta saimpa hyvät naurut nuista sulle laitetuista kommenteista :) ( kuinka tyhmiä ihmiset voivat olla ) :D

    VastaaPoista
  2. uuuuu toi kilpailu kuulostaa hyvältä! :) ja sä oot taas niin nättinä♥

    VastaaPoista
  3. uuuuu toi kilpailu kuulostaa hyvältä! :) ja sä oot taas niin nättinä♥

    VastaaPoista
  4. Tässä taas nähdään joidenkin ihmisten älykkyystaso. Se, että ihmiset käyttää jotain tuotteita ei kyllä oo niistä johtuvaa. Eihän siinä oo mitään järkee istuu kotona 56 vuotiaan mummun huulipunan rippeen kanssa, kun kauppa on täynnä kivoja huulipunia mitkä on JO myynnissä, valmistettu ja testattu. Se on myöhästä itkee enään siinä vaiheessa kun ne on myynnissä. Ei ihmiset varmaan käyttäis meikkejä, jos niitä ei myytäis. Se ei oo kuluttajan vika miten niitä tehdään.

    Ps. Ne tekopyhät ruikuttajat jotka selittää jostain että meikkien käyttäjät on jotain luonnonpilaajii ja eläinrääkkääjii, niin veikkaan että netin käyttäminen ja blogeihin kommentoiminen on paljon haitallisempaa luonnolle kun se, että ostaa huulipunia tai luomivärejä kun nykyään ei edes kovin monissa merkeissä testata eläimillä vaan ne tehdään muilla tavoilla.

    Eläkää tätä elämää ja lopettakaa toi niuhotus ja antakaa ihmisten tehdä asioita mitä ne rakastaa. Ei täältä kukaan selvii hengissä :)

    VastaaPoista
  5. Huah, eihän meikkejä oo saannu testata eläinkokeilla moneen vuoteen. Joitakin raaka-aineita saa vielä, mutta meikkejä ei.

    Oisko sulla muuten suositella punaista hiusväriä, jota saa marketeista? :)

    VastaaPoista
  6. @ esssiw
    - kiitos! :3 ♥

    @ jonna
    - maaau <3 kiitos kommentista :3

    @ ttiikeli
    - hmm.. no kaikki punaset tarvitsee tosi paljon ylläpitoa. itse värjäsin
    schwarzkopft live color xxl ja se pysy kyllä tosi tiukasti ainakin mun hiuksissa! ♥

    VastaaPoista
  7. eihän sulla nyt niin paljon meikkejä oo ettäkö sä oisit kaiken huonon lähde :D ja älä kuuntele noita vihaajii ne on vaa tollasii koska ne on kateellisii ja kyllä mäki tuhlaan meikkeihin aika paljon ja videopeleihinkin :D mutta sä oot tosi hyvä meikkaamaan ja varsinki sun ikäsekses ilman koulutusta (:

    VastaaPoista
  8. Itekkin just mietin samaa mitä Jonna tossa sanoikin. Eiköhän ne ihmiset jotka keksivät kaikesta pelkkää negatiivista sanottavaa pilaa elämää enemmän. Herkemmät ihmiset voivat ottaa itseensä jne. Varmaan kaikki tajuaa mitä tarkoitan. Positiivisuus on voimaa.

    Itelläni jos on jotain huomautettavaa teen sen asiallisesti, hyvällä äidinkielellä ja perustellusti + sanon aina jotain positiivistakin päälle, ettei jää pahaa makua suuhun. :D

    P.S. Kilpailu kuullostaa hyvältä! Oon anonyymina seurannu blogias jo pidemmän aikaa, mut rekkasin nyt sitten. ;)

    VastaaPoista
  9. @ glamcorepirate
    - kiitos ♥ c:

    @ turhautunut
    - jeeeeeee<3 ja kiitos kommentista! :3

    VastaaPoista
  10. Pakko tulla vähä pätee että kyllähän meikkaaminen pilaa silmät jos ei hoida ihoonsa sen käytön jälkeen. Tai no ei varsinaiseti pilaa mut tasan tulee aikasemmin ryppyjä yms alueita esim. silmiin :) Mutta sä varmasti hoidat ihoas ja et meikkaa joka päivä vahvasti ni kyl seki auttaa! Ja ihmiset jaksaa aina valittaa jostain :) Ne ei osaa olla hyvällä tavalla kateellinen.

    VastaaPoista
  11. @ maano
    - no tietysti pilaa jos tahallaan jättää hoitamatta! :D kyllä mä ainakin hoidan ihoani ja välitän siitä aivan mielettömästi. en mä halua et se menee pilalle! c:

    VastaaPoista
  12. @ maano
    - vielä siitä että ei meikki itsessään pilaa sitä ihoa tai silmiä. ihonsa saa pahempaankin kuntoon, esim tupakalla, liialla auringon otolla, alkoholilla, epäterveellisellä ruokavaliolla.. yms :D

    VastaaPoista
  13. Huh noita anoja. Ootan innolla sun kilpailua! Toivon, että se ei oo pelkkä arvonta, koska mun tuurilla ei mitään mahdollisuutta voittaa, nyyh..:D

    VastaaPoista
  14. @ kjarni
    - pyh, kaikilla on mahdollisuus! c: eikä se välttämättä ole arvonta! ♥♥

    VastaaPoista
  15. toi kilpailu kuulostaa erittäin kivalta :) mulla vaan on tapana hävitä kaikki mutta nyt on taas aika kokeilla! ja ei todellakaan sun meikkiharrastus pilaa yhtään se enempää maailmaa kuin näiden anojen muoviset ruokakassit ym. :) mut etkös ookkin saanut noita meikkejä kokeiltavikski ?

    VastaaPoista
  16. @ ilona
    - joo! en ole ostanut kaikkia itse, ja osa on ihan lahjoina tullut.. :D että en ole itse kaikkia ostanu joo.

    VastaaPoista
  17. tää nyt ei liity suhun mitenkää eikä keneenkään ketä käyttää meikkiä,kosmetiikkaa yms. tos tuli just siitä eläinten kidutus jutusta nii joskus mäki (kosmetiikan suurkuluttajana ) alan miettimään esim. eläinkokeita yms. ja nehän on ihan hirveitä, mut oon tajunnu et oon superpinnalinen ihminen sillä vaikka nään ihan hirveitä kuvia,videoita niistä eläimistä nii silti seuraavana hirveet pakkelit naamaan.. mut joo en nyt tiiä ees et miks tulin laittaa tän tänne mut tulin nyt kuiteskin, enkä siis millään tavalla arvostele sua enkä ketään sille itekki käytän kaiken maailman kosmetiikkaa. ja sit tuli viel se mielee :-D et jos rupee ajattelee et mitä kaikkee kamalaa maailmas tapahtuu yms saasteet ja kaikki nii ehkä ne suurimmat kulut ei kuiteskaan mistään meikeistä tuu? (: sry tää avutuminen..

    VastaaPoista
  18. HUOH, kaikesta ihmiset jaksaakin valittaa :DD Nimen omaan, voisit käyttää rahasi huonomminkin, juurikin alkoholiin tms. Rasittaa tommonen, ovat vain kateellisia.

    VastaaPoista
  19. Voi kuule kultapieni, ei kaikille voi koskaan olla mieliksi. Tee sie niin kuin sinusta ittestäs parhaalta tuntuu, äläkä anna muiden mustata mieltäs. *halaus*
    Eikä se niiltä ole pois, jos me halutaan näyttää näteiltä :)

    VastaaPoista
  20. On niin typerää kun ihmiset ei ymmärrä että tääkin on harrastus ::) Voisin tosiaan kuluttaa rahani noihin mitä sanoit ja moneen muuhunkin, mutta minun rahat ja minä päätän mitä niillä tehdään. On se kyllä kumma kun jotkut ei saa sitä kalloonsa. Ja se mitään ihoa pilaa kunhan vaan ottaa ne pois. Aiheestahan vois vouhottaa monta tuntia ja monet ei sillonkaan ymmärtäisi. :D Kaash ihmiset. :D

    Ps. Jos kiinnostaa niin ois kiva jos tsekkaisit munkin blogini:

    http://pieceofbeauty-kiidu.blogspot.fi/

    Meikkauksiin liittyy :>

    VastaaPoista
  21. @ sanna
    - no mäkin oon nähnyt painajaista ja vouhottanut eläinkokeista ja niiden vääryydestä monta kertaa täällä kotona. :/ ja mä en pysty katsomaan mitään missä eläimiä kidutetaan. Ihmisen kidutusta katson mielummin kun eläimen.. D:

    @ poonamus
    - jjeea c: ♥

    @ morgaise
    - hali sinnekin :3 ♥

    @ kiidu
    - no niinpä D: ! ja aivan ihana blogi sinulla :3 jään seurailemaan ♥

    VastaaPoista
  22. Mitä idiootteja tollasten kommenttejen lähettäjät :D Huhhuh.

    Vaikket sä niitä meikkejä ostais niin ne jokatapauksessa joko
    a) päätyis jonkun muun käsiin ja menisi siellä ehkä myös vanhaksi
    tai
    b) jäisivät kauppaan ja menisivät siellä joskus vanhaksi ja roskiin.

    Ja niinkuin joku jo aijemmin myös kommentoi, vaikket just SÄ ostais niitä tuotteita, ne on jo valmistettu ja myynnissä, ja siten jo "kuluttanut luontoa ja eläimiä".

    :) Tsemppiä ja odotan innolla sitä kilpailua/arvontaa!

    http://blogdonationi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  23. Voi hyvää päivää .. Tuhannet jos ei jopa miljoonat ihmiset meikkaa ja hamstraile satoja kiloja kaupoista, ei yhden ihmisen meikkihamstraukset oikeasti kaada koko maailmaa. Ja sitä paitsi vain meikkejä ei testata eläimillä vaan monia muitakin juttuja. Ja luontoa kuluttaa kaikki ydinvoimat ja otsonikerros kuluu hurjaa vauhtia saasteiden takia.

    VastaaPoista
  24. @ ynnä @ jassu
    - mau ♥ kiitos kommenteista! c:

    VastaaPoista
  25. Voi ei sä olet kamalan nätti ja hyvä kirjottamaan c; toi arvonta idea on hyvä! oon halunnu ostaa pidennykset mutta nyt ne vois voittaa :D mun tuurilla ei kyllä tuu mulle! Mutta saako värin itse valita?

    VastaaPoista
  26. @ sienipallero sd
    - joo tottakai, voittaja valitsee sitten ne c:

    VastaaPoista
  27. Nii no enhän mä sitä missään vaiheessa sanonu että itse meikkiainesosat vaikuttas jotenkin ihoon :D

    VastaaPoista
  28. @ maano
    - mut sitä mä tarkotin tol tekstil c:

    VastaaPoista
  29. huoh, mut toi kuva, MITEN VOIT OLLA NOIN KAUNIS::)) onks sul muuten mitään vinkkei miten meikata silmiä isommiks muuta kun joku perus valkonen kajaali?:)

    VastaaPoista
  30. @ anonyymi
    - hah, no emmätiiä :3 ja joo onhan mulla! c: muistuta mua, niin voin tehä vaiks tutoriaalia?

    VastaaPoista
  31. onks sust tääl kuvaa ilman meikkii? voitko laittaa sit linkkii et mis postaukses.. ja jos ei nii laitatko seuraavaan postuksee (: kiitos! ja sulla on aivan ihanat hiukset !

    VastaaPoista
  32. vittu näytät tuksult

    VastaaPoista
  33. vaikka et TUE eläinkokeita ja lapsityövoimaa, se ei tarkoita ettetkö edistäis sitä. Eläimet joutuu kärsimään et joku helvetin yli-ikänen wnb ernulissu sais taas yhen helvetin turhan meikin.
    Säälittävää tuo kommenttien hyväksyntä, etkö kestä kommentteja ?

    VastaaPoista
  34. @ anonyymi
    - no sori kun en ollu yöllä koneella julkasemassa sun kommenttejas :'D olin nukkumassa. siinä ne nyt on julkaistuna, jos sulle siitä tulee parempi mieli! olet erittäin säälittävä ihmisolento. hanki vaikka elämä? :3 eikö sulla todellakaan ole muuta tekemistä kun haukkua muita netissä? XD oh god säälin sua oikeesti :c <3 ja tuksu on kaunis nainen. mee mollaamaan jotain muuta, tuhlaat vaan aikaasi täällä! c:

    VastaaPoista
  35. Aww ku oot kaunis tossa kuvassa! <3
    Ja oon ihan samaa mieltä sun kanssa tossa asiassa mitä kirjoitit (:!!!!!!!! Ja ootan innolla sitl kilpailuu!

    VastaaPoista
  36. Te anonyymit jotka haukutte nii onha se helppo anonyyminä sieltä ruudun takaa haukkuu muita. Pitäkää te vaa omista asioistanne huolta ja jos ei oo mitään positiivista sanottavaa ni voi pitää iha omassa päässä. Toi on tosi noloa haukkua muita. Ootte suoraansanottuna säälittäviä!

    VastaaPoista
  37. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  38. Uu, toi kilpailu ! c: ♥ oon aina halunnu hiustenpidennykset mut en oo saanu ku ne on aika kalliita. Mut mitäs täs hihkuilen ku niin pieni mahdollisuus on voittaa.

    + ei siinä ole mitään väärää käyttää meikkiä, itsekin kun olen kotona yksin ja on tylsää nii teen itelleni erillaisia meikkejä. ps. pitääks sinne kilpailuun rekisteröityä jotenki?

    VastaaPoista
  39. @ julianna
    - en osaa sanoa vielä c:

    VastaaPoista
  40. Voi luoja mitä ruikutusta joiltaki :D ja btw, ihana blogi, jään seuraileen ;)

    VastaaPoista
  41. @ jossuaasd
    - hihi jee kiitti ♥ :3

    VastaaPoista
  42. tää ei nyt liity tähän postaukseen mitenkään, mut onko sulla tumblr? :o
    tuli mielee ku näin yhe postauksen , missä oli se sun tekemä leopardi-silmämeikki, mut se ei ollu ainakaan sun käyttäjä.. :D
    http://glamour-glitter-gold.tumblr.com/post/25393176156

    VastaaPoista
  43. ää, oot niin hirmu kaunis, ja toi kuva tässä postauksessa! :)

    ja kilpailua ootellessa, oon aina halunnu pidennyksiä, mutten oo ikinä saanu aikaseks niitä tilattua :D tosin arpaonni ei oo koskaan suosinu mua xD

    VastaaPoista
  44. @ iiris
    - en ees tiiä mikä on tumblr..

    @ ewe
    - kiitos ♥

    VastaaPoista
  45. HALUAN NÄHDÄ PERHEPOTRETIN SUN MEIKEIST <3

    VastaaPoista
  46. et tiä tumblr ?!?!?! :Ddd ounou xD no mut siellä oli sun meikist kuva nii mietin vaa et kuka sen oikee latas :--Ddd joo mut nevermind sitte =)=)=)

    VastaaPoista
  47. @ iiris
    - en tiiä :D voitko kertoa mikä se on?

    VastaaPoista
  48. hahahhahah ihana toi sun kuva tossa lopussa!! meikki on tosi nätti, mutta toi ilme kertoo kyl kaiken tästä postauksesta!=D

    VastaaPoista

Comment! Ask! Tell me what's on your mind!
I love to read comments & I will usually respond to them ♥